Snipefly – snavelvlieg

OK, I admit, I had to look it up. But apparently this is the downlooker snipefly or Rhagio scolopaceus, part of the soldierflies family. He has got his name because he is usually sitting head-down on fence posts or sunny tree trunks. Never knew macrophotography would be so educational :).

OK, ik geef toe, ik moest het even opzoeken, maar blijkbaar is dit een snavelvlieg ofwel gewone snipvlieg, wetenschappelijke naam Rhagio scolopaceus. In het engels heet hij ‘downlooker snipefly’ omdat hij vaak met zijn kop naar beneden op een paal of boomstam zit. Nooit gedacht dat je van macrofotografie nog zo veel kon leren 🙂

 
 photo DSC_0693_zpscfkz8ygx.jpg
 
 photo DSC_4694b_zps9mm9uihi.jpg
 

5 responses to “Snipefly – snavelvlieg

  1. Volgens mij is het ook een gewone – nou gewone – snip(verkouden) vlieg. Ik weet het ook niet maar het zijn mooie macro’s en dat weet ik wel.

Leave a Reply

